בית מדרש 'לומדות'

בית מדרש לנשים דתיות, מסורתיות, חילוניות ומה שביניהן, המתכנסות ללימוד משותף באווירה אינטימית על נושא משמעותי במקורות ובחיינו, בהנחיית דר' גילי זיוון.

השנה נפגש עם כמה משוררים שבחרו ביצירותיהם להעניק פרשנות מעניינת למילות התנ"ך העתיקות. המסע יחל במפגש עם שירה וספרות עכשווית וימשיך לטקסטים המקראיים המסתתרים מאחורי היצירות.

לעיתים יחשפו היצירות פרשנות גלויה וישירה ולעתים מוסווית. יש מן היצירות הממשיכות מסורת פרשנית עתיקה ויש יצירות הקוראות תיגר על הפרשנות המוכרת.

בין היוצרים נפגוש את רחל, נתן אלתרמן, יהודה עמיחי, נתן זך, נעמי שמר, חיים גורי, טוביה ריבנר, דליה רביקוביץ עלי מוהר ועוד רבים ורבות.

בית המדרש משלב לימוד מקורות משותף עם שיחה אישית, השואפת ליצור חיבור וחברותא בין המקורות העתיקים לבין המציאות המורכבת של חיינו, ובין נשים שכנות בנגב המערבי, המגיעות מקהילות מגוונות.

בשנת תשפ"ב נעסוק בנושא 'כוח וחולשה' דרך סיפורים ופרשיות מהמקרא, מהתלמוד ומהספרות החדשה. נכיר תפיסות הגותיות המאירות נושא זה בכתובים ונברר כיצד כל אלו מוצאים הד בחיינו.

בית המדרש משלב לימוד מקורות משותף עם שיחה אישית, השואפת ליצור חיבור בין המקורות העתיקים לבין המציאות המורכבת של חיינו, ובין נשים שכנות בנגב המערבי, המגיעות מקהילות מגוונות.

לברורים נוספים התקשרו 08-8608331

מנחה

ד"ר גילי זיוון

מתי:

רביעי | 17:30-19:45 | 10 מפגשים | קיבוץ בארי 

תחילת התוכנית ב-1.11.23 יז' חשון התשפ"ד

מחיר השתתפות:

750 ש"ח

לברורים נוספים התקשרו 08-8608331